ksiegowa w biurze ksiegowym

Biuro rachunkowe szczególnie przydatne dla małych firm

Biuro rachunkowe to przedsiębiorstwo, które działa na podstawie ustawy o rachunkowości z 29 września 1994 roku oraz przepisów uprawniających właściciela do prowadzenia takiego biura. Właściciel biura podpisuje z podatnikiem umowę i bierze na siebie prowadzenie rachunkowości firmy zleceniodawcy oraz wykonywanie odpowiedniej dokumentacji kadrowej i płacowej.

Na podstawie takiej umowy biuro rachunkowe przejmuje na siebie zobowiązania zleceniodawcy wynikające z prawa pracy, prawa podatkowego, przepisów dotyczących ubezpieczenia społecznego oraz statystyki. Zleceniodawca nie musi się o nic martwić. Pozostaje mu dostarczać dokumenty, a biuro księgowe wszystkim zajmuje się za niego. Tego rodzaju biura to szczególnie korzystne rozwiązania dla jednoosobowych działalności i małych firm, którym w żaden sposób nie opłaci się zatrudnić na etat księgową, a które to firmy także muszą przecież prowadzić księgowość swojej działalności.

Księgowość jest podstawową częścią rachunkowości zajmującą się ewidencjonowaniem w formie pieniężnej lub ilościowej wszelkich zmian zachodzących w mieniu firmy oraz w źródłach jego pochodzenia. Pozostałe części rachunkowości to rachunek kosztów oraz sprawozdawczość finansowa. Rachunek kosztów obejmuje ewidencję kosztów, kalkulację kosztów oraz ich analizę. Dzięki rachunkowi kosztów zleceniodawca może ustalać ceny na swoje usługi lub wyroby. Analiza kosztów pomaga w ustaleniu opłacalności poszczególnych produktów lub usług. Dzięki sprawozdawczości finansowej właściciel firmy orientuje się, czy jego firma osiąga zyski, czy straty.

Dziś każde biuro rachunkowe ma całkiem szeroki zakres świadczonych usług. Jeśli właściciel biura księgowego ma odpowiednie uprawnienia, to zakres świadczonych dla klienta usług, zależy już tylko i wyłącznie od zawartej między stronami umowy, czyli między nim a zleceniodawcą.

Zobacz ofertę: Biuro Księgowe Talented Księgowość Kraków